Wednesday, June 02, 2010

cuti2 Langkawi

ha.. ha.. kali ini aku nk cerita pengalaman pergi Langkawi, dan memang seronok.. ye la aku ni pn kaki berjalan.. sudah semestinya suka.. lebih2 time shopping..

rasanya kalau pergi kali ke2.. aku nk berjln puas2.. disebabkan 1st time rasanya x habis aku round tempat2 menarik.. x pe.. ade rezeki.. insyaAllah.. aku akan sampai lg...
Langkawi bukan sahaja cantik, penuh bersejarah dan paling penting... duit kena byk.. shopping coklat, kain batik, baju2.. pinggan mangkuk dsbnya..

ini lah masa aku dgn family naik kereta kabel.. gayat gler.. aku x pernah berminat sblom ni nk naik benda2 ni.. tp disebabkan dorng semua dh beli tiket.. aku gagahi jua.. akhirnya.. inilah gambar sgb kenangan kami sampai ke puncak..

ni pk masa kami masuk muzium yg paparkan kisah mahsuri.. menyayat hati aku dgr panglipur lara tu bercerita.. sumpah mahsuri..

ini lah mahsuri.. dr zaman muda hingga meninggal..

ini pk di hadapan rumah ibu bapa mahsuri.. ade buaian dlm tu, ade perkasasan pinggan mangkuk, dsbnya yg boleh dijadikan bahan arkeologi..

sempat jgk kami meraka aksi bertiga abg kenangan...

pemandangan sayup dr puncak...

ini pk.. masa yg azab sgt... nk tahu nape.. ramai gler manusia berkumpul di sini tuk naik feri.. panas, busuk, mcm2 bau la.. rasa macam pati pn ade.. tp nana sempat senyum sini lg tu.. he. he..

Lnagkawi tunggu kedatangan kami tuk kali ke 2 ye.. mudahan2 lebih seronok..

bye!

No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...