Thursday, June 03, 2010

holiday di Langkawi pulak


Kepulauan Langkawi terdiri dari gugusan 99 buah pulau tropika di persisiran pantai barat laut Semanjung Malaysia ,kira-kira 30km dari Kuala Perlis dan 51km dari Kuala Kedah. Pulau yang di kenali ramai ialah Pulau Langkawi



Pulau Langkawi mempunyai warisan yang begitu unit dan penuh dengan cerita hikayat perwira, burung raksasa,dan puteri jelita dari kayangan.

Langkawi dianggap syurga tropika yang mekar dengan tumbuhan khatulistiwa dan didiami oleh habitat yang terpelihara, Langkawi wujud dengan tidak ada tolok bandingnya di antara kepulauan yang sedia ada di Asia Tenggara.


Dengan sejarah alamnya bermula dari 500 juta tahu dahulu, pulau ini terdiri dari rangkaian batu-batan yang unik dan merangsangkan imaginasi pengunjung dengan penuh tanda tanya.



Gua-gua dihiasi indah oleh rangkaian 'stalaktit' dan 'stlagmit' menjemput mereka yang berani untk menjelahi gua-gua tersebut.

Pantai di Langkawi yang bersih, cuaca yang terang dan ceria sesuai untuk pecinta alam menikmati keindahan laut sambil bersantai dan menjalankan aktiviti sukan laut yang mengaksyikkan.

Itu adalah serba sedikit tentang Langkawi yg aku rasa cukup untuk mukadimah... menarik sungguh wa ckp lu... he.. ha..

rasanya tak puas berada di sana dan semua itu bagaikan singkat sungguh berlaku. sebenarnnya mcm2 cerita


No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...