Friday, April 30, 2010

15 Kedai Ayamas akan dibuka tahun ini



Lancar program masakan untuk mengukuhkan lagi jenama produk



Kumpulan KFC Holding (Malaysia) Berhad, menerusi jenama Ayamas, merancang untuk membuka 15 cawangan kedai Ayamas tahun ini.

Pengarah Urusannya, Jamaludin Md Ali berkata, syarikat membelanjakan kira-kira RM300,000 untuk setiap cawangan baru dan menjadikan kawasan Lembah Klang sebagai lokasi utama.


“Kedai Ayamas kini mempunyai 42 cawangan dan bakal membuka cawangan ke 43 di Saujana Utama, Isnin depan,”katanya selepas melancarkan rancangan masakan Mmm… Sedapnya bersama Ayamas di Kuala Lumpur, semalam.

Mengenai program masakan, beliau berkata syarikat membelanjakan RM1 juta bagi membiayai promosi dan kos produksi rancangan tersebut.

Katanya, rancangan itu adalah salah satu strategi syarikat dalam mengukuhkan jenama dan memperkenalkan lebih banyak produk jenama Ayamas kepada pengguna.



Menurutnya, rancangan itu akan menyajikan 26 resipi terbaru yang diilhamkan Chef Wan menggunakan produk Ayamas.


“Menerusi rancangan masakan, kami berharap produk Ayamas menjadi pilihan pengguna dalam mempelbagailkan hidangan kepada keluarga setiap hari,”katanya.


Jamaluddin berkata, kebanyakkan resipi diilhamkan dari masakan Itali yang sesuai untuk hidangan sarapan pagi, tengah hari, makan malam, dan makanan ringan.



Katanya, sepanjang promosi itu berlangsung, syarikat menjangkakan jualan akan meningkat dari 20 hingga 25 peratus berbanding tempoh yang sama tahun lalu.

“Ini musim ke tujuh program bersiaran dan pernah melakukan penggambaran sekitar Mauritius, Sri Lanka, Pakistan dan Bali.


Rancangan Mmm… Sedapnya bersama Ayamas disiarkan pada setiap Isnin, jam 5.30 petang di TV3 dengan penggambaran menarik sekitar musim bunga di Itali.


No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...