Sunday, August 07, 2011

HNZ komersilkan kit urus jenazah



Bantu orang ramai mempercepatkan pengebumian

Bertitik tolak daripada kesedaran dan tanggunghjawab sesama muslim untuk memudahkan pengurusan jenazah, HNZ Industries perusahaan yang dibangunkan tiga sekawan memperkenalkan kit pengurusan jenazah Ar Raudah, satu-satunya produk lengkap dalam menyempurnakan fardu kifayah bagi umat Islam.

Pengarah Operasi Zon Tengahnya, Zul Atfi Hasan berkata, kit pengurusan jenazah itu disediakan untuk lelaki, wanita dan kanak-kanak lengkap bersama kain kapan, kain kapas, sabun taharah, air mawar, akar sintok, sarung tangan dan lain-lain yang menepati piawaian Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Menurutnya, untuk peringkat pengenalan, syarikat menyasarkan produk ini akan dijual sebanyak 7,000 kit sehingga hujung tahun ini.

“Kami memasarkan produk ini melalui pengedar seramai lapan orang yang telah menjalankan pemasaran sekitar Lembah Klang, Kelantan, dan Terengganu,”katanya selepas majlis pelancaran produk itu di Shah Alam.

Beliau berkata, Ar Raudah Kit diperkenalkan untuk pasaran percubaan sekitar Mei 2011, dan pengedaran produknya telah mencecah lebih 3,000 kit.

“Kami sedang merangka strategi untuk meneroka peluang pemasaran baru seperti mengadakan usahasama bersama Lembaga Tabung Haji (TH), Pusat serenti, rumah jagaan warga emas, di samping pasaran runcit utama kami untuk edaran ke masjid surau dan hospital di seluruh negara,”katanya.

Katanya, orang ramai yang berminat untuk menjadi pengedar boleh membeli 50 kit dalam satu masa atau menghubungi syarikat yang berpangkalan di Kg Melayu, Ampang bagi operasi di Lembah Klang, beribu pejabat di Kota Bharu, Kelantan dan kilang di Tumpat.

“Kit ini dijual dengan harga pasaran runcit bernilai RM150; Maklumat lanjut tentang produk ini boleh didapati dengan melayari www.ar-raudahkit.com atau laman social FB dengan nama Ar Raudahkit,”katanya.

Sebagai perancangan masa depan, Zul berkata, syarikat akan menggerakkan lagi medan pemasaran untuk membekalkan produk ini kepada kedutaan yang kini sedang dalam rundingan.

1 comment:

  1. trime kasih atas posting nih..lawatlah kami di http://ar-raudahkit.com/ atau https://www.facebook.com/arraudahkit

    ReplyDelete

thnks for your comment...