Sunday, August 07, 2011

KFC Marketing cari pasaran baru

Lantik Chef Wan sebagai duta untuk luaskan promosi



Bahagian Jualan dan Pemasaran KFC Holdings (Malaysia) KFC Marketing Sdn Bhd menyasarkan jualan tahun ini akan mencecah RM280 juta lebih tinggi berbanding RM250 juta tahun lepas.

Pengarah Urusannya, Foo Peng Peng berkata, sebahagian besar jualan diperoleh daripada pasaran domestik manakala selebihnya pasaran eksport ke Filipina, Hong Kong, Brunei dan Bangladesh.

“Tahun ini kami optimis jualan eksport bertambah kerana kami dalam perancangan meneroka pasaran Indonesia di samping melantik Chef Wan sebagai duta jenama Ayamas untuk membantu mempromosikan jenama dan produk yang diedarkan secara eksklusif oleh KFC Marketing,”katanya selepas meraikan perlantikan itu di Kuala Lumpur.

KFC Marketing adalah anak syarikat milik penuh KFC Holdings yang bertanggungjawab memasarakan produk keluaran KFC seperti Ayamas, Simplot, Bakers’ Street, Divella, Zippie, Leggo’s Nur Kasih, Pokka, Yeo’s, 7 Rings, Sun Up, dan jenama berkaitan penjagaan peribadi seperti Secret Garden, Fresh dan Pure.

“Wawasan kami adalah untuk muncul sebagai gedung perdagangan terkemuka bagi semua barangan pengguna dengan memiliki rangkaian luas dalam dan luar negara,”katanya.

Menurutnya, setakat ini produk makanan sejuk beku telah dibekalkan kepada 5,000 kumpulan peniaga makanala produk kering salai dibekalkan kepada 14,000 pengusaha makanan.

Dari segi pecahan sumbangan perolehan, Foo berkata, pasaran luar negara kini menyumbang 10 hingga 15 peratus manakala selebihnya diraih menerusi jualan eksport.

Mengulas perlantikan Chef Wan sebagai duta, beliau berkata, kaedah itu adalah strategi syarikat dalam memprosikan barangan secara lebih dekat kepada orang ramai.

No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...