Sunday, August 07, 2011

Ramadan 2011



sekejap je.. kini ramadan 2011 menjelma pula.. rasa mcm baru je puasa.Apa pn aku rasa hepi sgt puasa kali ni.. entah la... mungkin kerana suasana kot.. kalau tahun lepas.. si kecik masih kecik dan kerap bgun malam..so mengantuk sgt2.. tp kali ni dia dh semakin membesar dan alhamdulillah..lg 1.. my daughter ni x mcm budak2 lain bila bgun tido.. perkara pertama yg dia akan buat adalah senyum.... comey...

hari ini genap seminggu berpuasa.seperti biasa tahun ni tak pergi pn terawaih ... bkn apa..sapa nk jaga si kecik.. ha.. ha.. alasan jer tu.. wuakkk...

kali ini nk kongsikan pasal baca al-quran.. pd bulan ramadan menjadi kelaziman aku utk baca ayat2 suci selepas solat subuh... ari ini sentap sungguh dgn diri sendiri... hari2 aku boleh baca paper dgn lancar tp dek kerana jrg2 baca.. ayat lazim biasa pn aku tergagap2.. bukan x tahu.. ini kes lama x baca... beristifar pjng td.. tiba2 aku mula fikir... sb selalu nk cepat nk tunjuk teror.. terus buka2 al-quran baca surah yasin... sajadah, al kahfi..tiba2 surah2 yg dh lama aku tinggalkan tu tergagap2.. malu dgn diri sendiri... Ya Allah.. takbur nyer diri ini... nasib baik masih ade masa.. mulai saat ini dgn hari yg masih bersisa.. aku berazam nk ulang2 baca surah2 dr quran kecil tu.. rupanya dh berkarat... masyaAllah...



juga nk kongsikan ttng si kecil.. dgn umurnya baru sahaja 2 1/2 thun tu.. dia dh kenal huruf2 A,B,C.. terharu rasanya bila Tgh jln2.. dia ckp.. mama tgok tu A..atau b.. Baca plat num keta orng.. lucukan tp itulah permulaan yg sungguh membanggakan bg seorng ibu apabila minda si kecil sudah mula mengenal huruf .. syabas my dear .. keep it up...

No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...