Thursday, January 07, 2010

ade2 sahaja ...

apabila teringatkan peristiwa td (6/1/2010)interview.. pelbagai perasaan aku rasa... mula terfikir pn ada.. kalau la iman ni x kuat... pasti senang di pengaruh.. alhamdulillah.. setakat ini semuanya masih dalam keadaan terkawal dan aku masih sedar siapa diri aku.. aku adalah wanita, ibu dan yg paling penting isteri kepada suami yg ku kasihi..

ha.. he.. sebenarnya ceritanya begini.. aku dpt tugasan interview tok arab .. dr Kuwait kalau x silap aku.. mcm biasa.. aku pergi ofis dia n interview..

mula2 ckp pasal produk .. pastu bila dh habis pasal semua tu.. siap offer.. nk lunch or dinner dgn aku.. katanya nk tunjuk culture arab pk kt aku.. masa tu.. aku mula terpikir.. ape hal dia ni? nk cover line.. aku ckp.. ok i will cal u later.. or coz i;m busy now.. dia ckp x kisah la.. janji aku stuju n buat date dgn dia..

gler ke ape dia ni.. aku dr awal2 dh bg thu.. i'm married.. sb dia ade tya... single or married.. ktanya aku x nmpk cm dh ade anak.. kawen jauh sekali.. e..e.. aku mula rasa x best dh.. ye la.. aku x suka bila aku dh berterus terang, org tetap nk gatal2 pk..actually dia x gatal sebenarnya.. cuma tah le.. nape dia beria2 benar provok aku date dgn dia..

aku nk bawa kisah tu pd satu situasi di mana bila kita berjauhan dgn suami dan anak2.. org nmpk kita sorang.. jd kadangkala.. nmpk cam anak dara.. so..di situlah ujian kita sebenarnya...
byk kali dh aku kena mcm ni.. org ajak keluar makn.. minum2.. siap nk bawa jln2 pn ade.. tp aku sedar siapa diri aku.. aku ni isteri orang! juga seorang ibu! jd aku perlu tunjuk telaadan yg baik utk anakku.. lebih2 dia jgk perempuan dan akan bergelar isteri suatu hari nanti!

jd bila situasi ini terjadi, aku mula terfikir... jika aku layannnn.. maksudnya...bermulalah cerita baru dlm hidup aku!.. nasib baik semua tu aku sudah lalui ... semuanya sudah berlalu.. setakat keluar.. jln2 tgok wayang.. pastu lepak2.. aku dh boring.. semua tu zaman sbolm aku kawen!.. skrg masa aku tumpukan pd keluarga.. kasih sayangku utk Aina dan suamiku..

bg aku semuanya bermula dr diri kita.. jika 'perasaan itu datang' mungkin bg mereka yg bru nk mengalami.. ia menjadi seronok.. happy.. lebih teruk angau!.. tp bg aku aku dh muak.. " senang je nk timbulkan konflik ni.. tangani susah.. nk roboh senang!.. bina nya susah...so terpulang pd diri sendiri.. tipu menipu, skandal dsbnya, bermula dgn suka2.. pastu.. fikirlah akibatnya...jauhi lah ....ingat lg kata2 aku yg kena kacau dgn PR syarikat tu.. bunyinya gini....

"aku dh kawen menate!!! he.. he.. ... soooo.. jaga diri hiasi peribadi..

gtu la cabaran jd seorang isteri, dan ibu ni,.. kena mngurat.. peluang ke arah itu.. mmng senang cuma.. bila dh kena.. jln nk patah balik tu.. sendiri mahu ingt la.. susah senang terpulang pd diri sendiri..


--- hua.. hua... any comment...

tetapkan iman.. jauhi skandal...amin...









No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...