Saturday, January 23, 2010

Ratu hatiku- Nik Aina Batrisya


Ini la buah hati aku...

ramai yg bertanya.. nape aku dah x update blogku... kalau ade pn pasal rencana ekonomi.. bosan la wani.. asyik rencana pasal tu je.. citerla pasal lain2... byk lg yg boleh tulis.. lgpn semua tu dh keluar kt paper la.

gtula.. adat dunia. kali ni aku nk citer pasal satu lg budaya org kita...bila kita bujang ramai yg tnya.. bila lg nk langsung.. bila dh kawin pk.. bila nk dpt baby.. bila dh ade 1 org.. bila nk tambh jd 2,3,dan seterusnya la..

apapn bg aku itu semua terserah pd kuasa Allah!.. kalau dah ade rezeki.. aku terima seadanya.. lgpn ramai di luar sana yg x bernasib baik... maksud aku pasangan yg susah nk timang cahaya mata.

bercerita pasal nk tambah ahli keluarga ni.. rasanya not yet... sb aku x bersedia fizikal dan mental lg.. rasa loya, muntah, pening kepala dan semua kesusahan sebagai ibu mengandung ni masih belom hbis lg...

bayangkan selama 9 bln 10 hari.. aku mengalami alahan.. sampaikan hari nk bersalin pn aku sempat muntah lg.. alahai.. nasibku..

tp walapun aku terpaksa mgalami muntah2.. aku sgt bertuah kerana tidak mengalami saat2 geting semasa bersalin... ye la.. pengalaman setiap wanita itu berbeza.

lgpun itu adalah anugerah yg tidak ternilai... inilah pengalaman aku yg dpt digambarkan dgn kata2..

bila org tgok Aina dh membesar...ramai pk yg bertanya.. bila nk tambah 1 org lg. aku rasa apa yg aku nk sekarang adalah... bina keluarga yg bahagia..

tentang adik Aina... biarlah Allah yg tentukan...







No comments:

Post a Comment

thnks for your comment...